Всесвітній день захисту прав споживачів

 

   Цей день в усьому світі вважається таким, коли мобілізуються спільні дії усіх, хто тим чи іншим чином є причетним до стану справ із захистом порушених прав. Адже споживачі – це усі ми, громадяни, промисловці, підприємці, - усі ми живемо, значить, споживаємо. Різні послуги, товари, продукти, нарешті, повітря, яким дихаємо. І в цей день в усьому світі проводяться інформаційні кампанії та акції, спрямовані на актуалізацію споживчих питань та привернення уваги громадськості до питань захисту прав споживачів. Але, перш за все, це час сприяти розвитку прав споживачів, час вимагати їх дотримання та захисту, час протестувати проти неетичних практик роботи на ринку та соціальної несправедливості, що лежить в їх основі.

        Вважається, що першим до проблеми захисту прав споживачів звернувся в 1962 році Президент США Джон Кеннеді. «Споживачі, по визначенню, це всі ми – сказав він. – Споживачі – це найкрупніший економічний прошарок, який впливає на будь-яке приватне або державне рішення… Але це єдиний голос, якого дуже часто не чують».

        В результаті активної роботи споживчих організацій, зокрема Всесвітньої організації споживачів «Консьюмерс Інтернешнл» (СІ), 9 квітня 1985 року Генеральна Асамблея ООН прийняла «Керівні принципи ООН щодо захисту прав споживачів». Вони закріплюють вісім прав споживачів на міжнародному рівні та складають основу для зміцнення національних систем захисту споживачів.

 

Виконавчий апарат районної ради

 

 



 

Повернутись