Текст звіту голови Монастирищенської районної ради

    6 березня 2018 року на 23 сесії районної ради буде розглядатися питання "Про звіт голови районної ради". Пропонуємо Вашій увазі  текст звіту. 

Звіт голови Монастирищенської районної ради Орендарчука М.О.

Відповідно до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» я, як голова районної ради, вношу на розгляд ради звіт про свою  діяльність, в тому  числі,  про виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації»,  здійснення державної регуляторної політики виконавчим апаратом районної радиза період  з січня  201 7року по березень 2018 року.

Фактично -  це своєрідне підбиття підсумків колективної роботи депутатського корпусу, постійних комісій районної ради, президії, виконавчого апарату за звітний рік  та окреслення планів на наступний період діяльності ради.

Районна  рада - орган місцевого самоврядування, що представляє  спільні інтереси територіальних громад 39  сіл, селища  та міста району.Самоврядні  органи району сьогодні - це 28 сільських, селищна,  міська і районна  ради, 34 депутати районної, 26 - міської, 14- селищної, 336- сільських рад та більше ста посадових осіб місцевого самоврядування. Це чималий загал професіоналів, народних обранців, яким люди довірили через представницькі органи вирішувати питання місцевого значення, що відіграють вирішальну роль у розвитку міста, селища  та сіл району, забезпеченні їх життєдіяльності.

        Коротка характеристика району наступна. Територія Монастирищенського  району займає 3,5 відсотків території Черкаської області і  його загальна площа  становить 720 кв.км. У  Монастирищенському районі  проживає  35,8 тис.осіб  населення, в тому числі: сільського  - 23,2 тис.осіб,  міського - 12,6 тис.осіб.

       У районі функціонує 23 заклади дошкільної освіти та 8 дошкільних підрозділів у складі закладів загальної середньої освіти. Дошкільною  освітою охоплено 1118  дітей  віком від 3 до 6 років. Здійснюють освітню  діяльність   24 заклади загальної середньої освіти, у яких навчається 3102 учні,   2  позашкільні заклади:  будинок дитячої та юнацької творчості    і  дитячо-юнацька спортивна школа,  професійний ліцей.

Медичні послуги населенню надають центральна районна лікарня, комунальний заклад «Монастирищенський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», в т.ч.:  районна, селищна  і  1 сільська лікарські амбулаторії,   6 амбулаторій загальної практики сімейної медицини, 27 фельдшерських пунктів.

 В галузі культури діють районний будинок культури,   центральна районна бібліотека, 21сільський  будинок  культури,  11 клубів,  36 сільських бібліотечних закладів, районний краєзнавчий музей,  дитяча музична школа.

           В районі зареєстровано малих підприємств (юридичних осіб) – 219,суб’єктів підприємницької діяльності (фізичних осіб) – 1105,функціонує 6 промислових  підприємств  основного  кола, більше 118 сільськогосподарських формувань (з них -107 фермерських господарств) . Виробнича спеціалізація району: сільськогосподарське виробництво (рослинництво, тваринництво), машинобудівна та хіміко-фармацевтична промисловість, виробництво продуктів харчування, переробна (виробництво комбікормів). В структурі малого підприємництва переважну частку складають підприємства торгівлі та обслуговування.

Середньооблікова кількість штатних працівників району склала у 2017 році 5135  осіб,  кількість зареєстрованих безробітних упродовж 2017 року склала  3 963 осіб, станом на 01.01.2018   у районі зареєстровано 1180 безробітних осіб.

         Середньомісячна заробітна платав районі за 9 місяців 2017року склала 5487 грн. і зросла порівняно з відповідним періодом минулого року на 60,4 відсотки.

  Минуло два  роки з того часу, як мені було довірено очолювати районну раду.  У звітному періоді повноваження голови здійснював  лише  на підставі,  в  межах повноважень та  у спосіб,   передбачених  Конституцією  і законами України,  керувавсяу своїй діяльності   актами Президента і  Кабінету Міністрів України, органів місцевого самоврядування,  як того вимагає чинне законодавство України.

Також намагався будувати свою роботу на принципах законності, колегіальності, гласності з метою найефективнішого використання потенціалу органу місцевого самоврядування для соціального, економічного та культурного зростання наших громад, усвідомлюючи свій обов'язок — працювати для людей.   Спільно з депутатами об’єднував   зусилля на прийняття важливих рішень, пошуку  шляхів вирішення проблемних питань  у районі.

Депутатський корпус районної ради сьомого скликання нараховує 34 депутати, які є представниками 8-миполітичних партій.  В  раді  утворено  та   зареєстровано  6 депутатських фракцій, 1 депутатську групу.

Незважаючи на політичні погляди чи переконання,  роботу районної ради можна охарактеризувати як конструктивну та послідовну, і незважаючи на ті політичні та економічні труднощі, що є у державі, нам вдається зберігати стабільність та спокій, знаходити порозуміння та приймати виважені рішення.

Хочу наголосити на тому, що ніколи не ділив депутатів за політичними вподобаннями і завжди готовий до конструктивного діалогу заради покращення життєвого рівня жителів Монастирищини. Я щиро вдячний усім депутатам за злагоджену працю над вирішенням проблемних питань нашої районної територіальної громади.

Районна рада, відповідно до вимог статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», проводила свою роботу сесійно.

Згідно із законодавством сесії мають проходити не рідше одного  разу на квартал. У нас вони відбуваються практично щомісячно,  і на кожній сесії розглядається по 20-30 питань. За звітний період проведено 9 сесійних  засідань  районної  ради, з них-2 позачергових. Розглянуто 208 питань та прийнято 202 рішення, в тому числі з питань бюджету - 12,спрямованих на розвиток освіти- 44 ,медицини- 18 , затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок - 45, управліня об’єктами комунальної власності –35,затвердження статутів комунальних установ району-12, схвалено та підтримано   11  звернень і депутатських запитів. Радою прийнято 18  нових районних програм, заслухано інформації про хід виконання  7 програм та внесено зміни до 9 діючих, метою яких, у переважній більшості, є покращення рівня життя населення району, сприяння соціально-економічному та культурному розвитку району. Відповідно до Закону України «Про прокуратуру» в 2017 році заслуховувалась інформація прокурора місцевої прокуратури про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на території району.

Відповідно до вимог  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту  ради районна рада працювала у відповідності до затверджених на півріччя  планів роботи, всі заплановані питання  було розглянуто на пленарних засіданнях, а робота районної ради і її виконавчого апарату у звітному періоді спрямовувалась на виконання поточних заходів, передбачених  планом роботи.

Вважаю, що за два роки нашої діяльності у поточному скликанні є позитивні напрацювання в організаційному забезпеченні підготовки сесій ради. Проекти рішень заздалегідь розміщуються на сайті районної ради. Депутати мають можливість завчасно ознайомитися з проектами рішень та довідковими матеріалами, які їм також надаються в паперовому вигляді перед сесіями,  щоб внести свої пропозиції, належно підготуватися до пленарного засідання ради. Жителі територіальних громад району також можуть не лише дізнатися про питання, які розглядатимуться на черговій сесії,  а разом із депутатами взяти участь в обговоренні порушених проблем. Це забезпечує прозорість дій ради.

З метою попереднього узгодження питань, що виносяться на розгляд сесій у складі ради працюють 6 постійних комісій, діяльність яких  відіграє  надзвичайно важливу роль у підвищенні ефективності  роботи районної ради. Плідно і професійно працюють голови постійних комісій районної ради – Левадський Володимир Петрович, Ковальська Ольга Михайлівна, Плетінка Руслан Андрійович, Гора Павло Юхимович, Возний Михайло Віталійович, Кадук Валентин Анатолійович. У звітному періоді мною здійснювалась координація діяльності постійних комісій, в міру можливостей особисто брав участь в  їх  засіданнях та вживав заходів щодо сприяння організації виконання їх рекомендацій.

Під час обговорення важливих питань на засіданнях постійних комісій обов'язково були присутні відповідальні працівники виконавчого апарату ради та райдержадміністрації, керівники установ і організацій. Такий принцип роботи дозволяє депутатам отримати вичерпні роз'яснення від  фахівців, вносити свої зміни та пропозиції до проектів документів.

У звітному періоді постійними комісіями районної ради розглянуто 172 питання. Активна робота депутатів на засіданнях постійних комісій сприяла  злагодженому  проведенню пленарних засідань ради. При цьому всі розроблені комісіями рекомендації по суті розглянутих питань, були враховані при прийнятті рішень ради.

Інформація про діяльність комісій постійно оприлюднювалася на офіційному сайті районної ради.   

Важливим напрямом роботи районної ради є забезпечення розробки та прийняття головного фінансового документу – районного бюджету, а також Програми соціально-економічного та культурного розвитку району. Вважаю, що бюджет Монастирищенського  району формувався прозоро та з дотриманням вимог Бюджетного кодексу України. Районною радою оперативно розглядались пропозиції райдержадміністрації, фінансового управління щодо внесення змін до районного бюджету. Це давало можливість своєчасно виплачувати заробітну плату працівникам бюджетних установ, які фінансуються з районного бюджету, розраховуватись за спожиті енергоносії та проводити інші платежі.

 Головну роль в управлінні бюджетними ресурсами та реалізації бюджетної політики відіграє постійна комісія з питань бюджету, фінансової і податкової політики, приватизації та власності,  яку очолює досвідчений депутат Левадський Володимир Петрович. Хочу зазначити, що всі 6депутатів, які входять до складу комісії, працюють, беруть участь в обговоренні питань та відвідують засідання комісії. Найбільш активними є Драч Микола Степанович, Балла Оксана Миколаївна, Онищук Алла Вікторівна, Трохимчук Микола Олександрович.

У звітному періоді комісія не тільки розглядала питання районного бюджету, уточнення його показників, а й ініціювала ряд змін, направлених на ефективне використання бюджетних коштів, заслуховувала звіти керівників комунальних підприємств та установ про результати фінансово-господарської діяльності очолюваних ними підприємств.  Життєдіяльність усіх об’єктів як комунальної власності, так і бюджетної сфери району напряму залежить від їх фінансової підтримки, тому на адресу цієї комісії надходить велика кількість листів. Комісією своєчасно і оперативно проводився перерозподіл бюджетних призначень видаткової частини районного бюджету з тим, щоб головні розпорядники коштів змогли використати всі наявні фінансові ресурси для забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та інших організацій. Під контролем комісії виконавчим апаратом районної ради реалізовувались покладені на раду повноваження у здійсненні державної регуляторної політики. На 19 проведених  комісією   засіданнях розглянуто 64 питання,  детально проаналізовані письмові звернення щодо додаткового виділення  коштів та відповіднодо  повноважень комісії внесені пропозиціїна сесії районної ради. Хотілося б щоб у  майбутньому періоді комісії щоквартально надавався звіт про виконання районного бюджету.

Важливу роль в забезпеченні належної організації діяльності ради, додержання регламенту,  норм депутатської етики відігравала постійна комісія з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, децентралізації і реформи місцевого самоврядування, зв’язків з об’єднаннями громадян,  яку очолює  Гора Павло Юхимович.

В даній комісії  найактивніше працювали  депутати Жук Василь Павлович, Журавель Олександр Васильович, Орендарчук Сергій Михайлович.    В звітному періоді відбулось  6 засідань комісії, на яких розглянуто 24 питання, з них 19 -  винесено на розгляд сесіїрайонної ради.

За  пропозиціями комісії радою приймалися рішення пропідтримку депутатських запитів, звернень депутатів інших районних рад до керівництва держави, розглядалися звернення громадян та депутатів, булирозроблені  і прийняті Програма підтримки діяльності районних громадських організацій, Програма підтримки місцевого самоврядування  в районі  на 2018-2020 роки, погоджувалися плани роботи районної ради на півріччя.  Комісія заслуховувала звіти депутатів про проведену діяльність, аналізувала стан відвідування ними  пленарних засідань ради, готувала відповідні висновки. Розглядала питання дотримання депутатами районної ради   норм депутатської етики.

Діяльність постійної комісії районної ради з питань освіти, культури, охорони здоровя, засобів масової інформації, молоді і спорту , яку очолює депутат районної ради Ковальська Ольга Михайлівна, здійснювалася відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», регламенту та планів роботи районної ради і спрямована на вирішення загальнорайонних та місцевих питань соціального і гуманітарного напрямку.

Практичне вирішення завдань, які стояли перед постійною комісією, реалізовувались завдяки  належній організації   її роботи.

За звітний період проведено8 засідань комісії, на яких розглянуто 42 питання, з них 35 питань внесено на розгляд сесій з пропозиціями та  висновками комісії. Комісією проводився попередній розгляд питань про створення комунальних закладів і установ:  центру первинної медико-санітарної допомоги, районного методичного кабінету, інклюзивно-ресурсного центру, реорганізації установ освіти, внесення змін до назв і статутів закладів освіти, погодження структури і чисельності установ освіти, медицини та культури району, прийняття нових районних програм і внесення змін до діючих.

Одним з напрямів роботи постійної комісії є контроль за виконанням районних цільових програм, спрямованих на забезпечення функціонування і розвиток медицини, освіти, культури, спорту, відпочинку і оздоровлення дітей та молоді.

Комісія  вносила конструктивні пропозиції та приймала обгрунтовані, виважені рішення. Активну участь у роботі комісії брали  депутати Безелюк Тетяна Володимирівна,  Дудченко Олександр Петрович, Шевчук Володимир Степанович.

Постійна комісія з питань агропромислової політики, регулювання земельних відносин, використання надр, екології і природокористування та природних ресурсів на чолі з Возним Михайлом Віталійовичем працювала над розглядом питань з розвитку аграрного сектору району, регулювання земельних відносин, лісового господарства. Особлива увага комісії приділялась питанням затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок. За звітний період комісія провела  7  засідань, розглянула 18  питань, з яких 16 внесла на розгляд сесій ради. За пропозиціями постійної комісії районною радою прийняті програми боротьби з амброзією та профілактики і боротьби зі сказом. Над вирішенням всіх нагальних питань активно працюють члени комісії Рикун Віктор Миколайович, Смілянець Петро Степанович, Шевчук Людмила Станіславівна.

На контролі комісії знаходяться питання стану ефективного використання земель,  наявності ділянок для забезпечення учасників АТО, епізоотичної ситуації в районі, дотримання екологічних норм на його території.

              Відповідно до чинного законодавства України великий обсяг роботи виконувала комісія з питань  законності,  правопорядку, надзвичайних ситуацій, соціального захисту населення громадян та  підтримки учасників  антитерористичної операції,  яку очолює Плетінка Руслан Андрійович. За її пропозиціями радою приймались рішення про затвердження  районних програм забезпечення учасників АТО  та членів їх сімей житлом,  підтримки військовослужбовців  за контрактом, вносилися зміни до районної програми «Призовна дільниця»,  заслуховувалась інформація  Уманської місцевої прокуратури про результати діяльності на території району за рік, про виконання програми  забезпечення техногенної та пожежної безпеки на території району, та вжиття заходів щодо ліквідації наслідків можливих надзвичайних ситуацій і подій, вивчались питання утримання громадян у стаціонарному відділенні територіального центру.

            У звітному періоді проведено 5  засідань постійної комісії, на яких розглянуто 8 питань. Головою комісії, її членами спільно з працівниками виконавчого апарату районної ради надається допомога учасникам АТО у оформленні необхідних документів, у вирішенні нагальних питань.

         У звітному періоді постійною комісією   з питань соціально-економічного розвитку,  роботи  підприємств промисловості, житлово-комунального господарства,  інвестицій  та  підприємництва (голова комісії Кадук Валентин Анатолійович) проведено 4 засідання, розглянуто 16 питань.  Комісія попередньо розглядала і узгоджувала  довгострокові районні програми розвитку малого і середнього підприємництва , поводження з твердими побутовими відходами, Програму економічного і соціального  розвитку району на 2018 рік, заслуховувала виконання даної програми за попередній період, про хід виконання Програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоносіїв  в районі на 2016-2018 роки, узгоджувала питання проведення щорічного районного конкурсу «Населений пункт найкращого благоустрою». Члени комісії долучалися до вивчення питання про доцільність створення в районі комунального підприємства  по обслуговуванню сільських населених пунктів.

Важливу роль у координації роботи ради виконує дорадчий орган ради – президія, яку очолює голова районної ради і до складу якої ввійшли голови постійних комісій, керівники депутатських фракцій і груп районної ради, голова районної державної адміністрації. Засідання президії обов’язково проводились перед кожним пленарним засіданням районної ради. Саме президія погоджувала остаточний проект порядку денного пленарного засідання, вносила узгоджені рекомендації з питань, які передбачається винести на розгляд сесії. Члени президії висловлювали чимало думок щодо вдосконалення діяльності ради, критичних зауважень з питань, внесених на розгляд пленарних засідань. Як результат, окремі з них знімалися з розгляду як такі, що  потребували додаткового вивчення чи узгодження. Члени президії  протягом всього періоду роботи були активними, відповідальними і небайдужими до всього, що відбувається в громадах району.

За звітний період проведено 9 засідань президії, на яких розглянуто 198 питань.

Відповідно Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»  депутат зобов’язаний брати участь у роботі пленарних засідань  ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких  він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень. У звітному періоді відбулося 9 сесій районної ради.  Жодного засідання не пропустили депутати районної ради Дудченко Олександр Петрович, Жук Василь Павлович, Ковальська Ольга Михайлівна, Онищук Алла Вікторівна, Плетінка Руслан Андрійович, Трохимчук Людмила Олексіївна.  Лише в одному засіданні із 9 взяв участь депутат Куролап Ігор Семенович. Більшість депутатів ради не брали участь у засіданнях робочих органів ради з поважних причин (хвороба, відпустка, відрядження).

З метою підтримки активної депутатської діяльності вже другий рік кожному депутату районної ради у рамках заходів Програми підтримки місцевого самоврядування в Монастирищенському районі з районного бюджету виділяються кошти в сумі 10 тис.грн. на виконання наказів виборців. Завдяки даним коштам у звітному періоді вдалося додатково спрямувати на потреби установ освіти 80 тис.грн., установ охорони здоров’я – 50 тис.грн., закладів культури – 14 тис.грн., потреби територіальних громад району- 169 тис.грн., виконання районних програм-18 тис.грн.

Вирішення багатьох питань життєдіяльності району залежить від взаєморозуміння та співпраці з різними гілками влади.

Співпраця з райдержадміністрацією здійснювалась у звітному періоді в основному, через делеговані їй районною радою повноваження відповідно до статтей 44, 72 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та відповідного  рішення ради.

Більшість рішень, прийнятих радою за звітний період,  відображають роботу районної державної адміністрації з реалізації делегованих повноважень. В квітні 2017 року на сесії районної ради було заслухано звіт голови районної державної адміністрації Недогоди О.Ф. про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку району, здійснення делегованих районною радою повноважень. На запрошення райдержадміністрації  брав участь  у засіданняхїїколегій, нарадах з керівниками підприємств, організацій, установ, на яких вирішувалисяпитання роботи господарського комплексу та соціальної сфери району.Хотілося б більшої співпраці в даному питанні і запрошення до участі у проведенні цих заходів. Голова райдержадміністрації, його заступник, начальники управлінь, відділів  постійно запрошуються і беруть участь в роботі сесій районної ради, засідань президії, постійних комісій, нарадах з сільськими головами.

У звітному періоді брав участь в роботі колегій облдержадміністрації та сесій обласної ради. У своїй роботі  відчував  підтримку обласної ради, обласної державної адміністрації, та  ряду обласних служб.

Слова вдячності за співпрацю, допомогу району хочу висловити депутатам обласної ради –Онищак Лесі Віталіївні, Сегеді Андрію Віталійовичу, Легойді Світлані Михайлівні,  Баштану Олегу Васильовичу.  За значну  вагому допомогу у вирішенні проблем нашого краю- народному  депутату України Яценку Антону Володимировичу.

Враховуючи те, що районна рада представляє спільні інтереси територіальних громад району, проводиться робота щодо взаємодії та координації зусиль органів місцевого самоврядування всіх рівнів.

Для вироблення узгоджених пропозицій з питань розвитку місцевого самоврядування, вирішення регіональних проблем, обміну досвідом роботи, проводилися  робочі наради з головами територіальних громад,  на яких обговорювалися актуальні питання щодо утримання закладів соціальної інфраструктури, ремонту доріг, будівництва водогонів, створення об’єднаної територіальної громади у районі, оптимізації загальноосвітніх шкіл, співпраці органів місцевого самоврядування та виконавчої влади щодо забезпечення земельними ділянками учасників АТО та інші. Це дозволяло знаходити та виробляти спільні підходи до розв’язання проблем нашого району.

Необхідною передумовою ефективного виконання зазначених завдань та повноважень місцевого самоврядування є належний професійний рівень посадових осіб, депутатів, голів та секретарів. Ключовою формою  зв’язку з сільськими та міською радами були робочі зустрічіз сільськими головами, секретарями сільських рад, обговорення нагальних питань.

Увага приділялась навчанню працівників органів місцевого самоврядування та підвищення їх кваліфікації в Черкаському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій. За звітний період  згідно пропозиціями  районної ради навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації в Центрі пройшли 10 сільських голів, 9  секретарів,  4  бухгалтера,  2 землевпорядники сільських  рад.

Важливою формою роботи і співпраці з місцевими радами є допомога районної ради у підготовці матеріалів місцевими радами для участі у обласних конкурсах і змаганнях. Так у 2017 році за підтримки апарату районної ради  забезпечено участь Аврамівської сільської ради у обласному конкурсі «Найкраща сільська рада», сільською радою підготовлено для цього відповідні інформаційні та наочні матеріали. А команда Шабастівської сільської ради взяла участь у другому етапі обласного конкурсу «Найспортивніше село» у м.Городище.

Також  у звітному періоді ефективно працював виконавчий апарат районної ради. Відповідно до статті 57 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» він  здійснював організаційне, правове та інформаційне забезпечення діяльності ради (підготовка та проведення сесій, засідань постійних комісій, оформлення протоколів, підготовка проектів рішень, листів, доведення прийнятих рішень до виконавців, та інше). Жодне з питань, які розглядались на пленарних засіданнях ради та у постійних комісіях, не проходили без участі працівників виконавчого апарату. Працівники апарату закріплені за постійними комісіями, надавали їм методичну та практичну допомогу в організації роботи і сесійній діяльності, веденні діловодства, підготовці проектів рішень комісій. Приділялась постійна увага організації надання депутатам допомоги у здійсненні ними своїх повноважень. Всім, хто звертався до мене особисто чи до працівників виконавчого апарату районної ради, була надана необхідна допомога з питань виконання депутатських повноважень. В міру необхідності,  з працівниками виконавчого апарату мною проводились апаратні наради, на яких обговорювались питання проведеної роботи  та визначались поточні завдання на наступний період.

Відповідно до законодавства вживались заходи щодо запобігання і протидії проявам корупції та корупційних діянь в районній раді та її виконавчому апараті. Розроблено і затверджено розпорядженням голови районної ради план заходів щодо запобігання корупції у виконавчому апараті районної ради на 2017-2018 роки.  Визначено відповідальну особу з питань запобігання та виявлення корупції. Нею здійснено перевірку своєчасності подання посадовими особами, депутатами районної ради та керівниками комунальних підприємств електронних декларацій, надана допомога у їх заповненніза минулий рік. Як результат, декларації вчасно подано всімасуб’єктами декларування. При розгляді, підготовці та прийнятті рішень районної ради депутати публічно заявляли про наявність у них конфлікту інтересів і участі в голосуванні не брали. Забезпечується контроль за виявленням конфлікту інтересу при підготовці розпорядчих документів, рішень районної ради  у посадових осіб виконавчого апарату районної ради, готуються відповідні повідомлення, забезпечується зовнішній контроль за виконанням даних документів.

Монастирищенська  районна рада та її виконавчий апарат у 2017 році здійснювали  державну регуляторну політику відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та інших законодавчих актів. Контроль за дотриманням районною радою повноважень з означеного забезпечувала постійна комісія районної ради з питаньбюджету, фінансової і податкової політики, приватизації та власності. Звіт  та план діяльності районної ради з підготовки проектів регуляторних актів на наступний рік розглянуто на сесії районної ради у грудні 2017 року,  за наслідками якого прийнято відповідне рішення. Щорічні плани діяльності районної ради з підготовки проектів регуляторних актів висвітлюються на сайті районної ради в рубриці «Регуляторна діяльність».

За звітний період до районної ради надійшло 765 документів від органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, підприємств та організацій різних форм власності, серед яких 37 –законодавчих актів України, указів Президента, постанов Верховної Ради та Кабінету Міністрів України,   196  - від Черкаської обласної ради, 32 - листи з міської та сільських рад. Електронною поштою отримано більше 319  повідомлень. Прийнято 13  телефонограм про участь керівництва в районних заходах, колегіях, нарадах, семінарах. Також на адресу районної ради надходили звернення та подання від підприємств, установ та організацій про відзначення їх кращих працівників Почесними грамотами і Подяками.

Всі документи, які надійшли до районної ради,  мною розглянуті, направлені до виконання та реагування відповідно до повноважень, з них прийняті відповідні рішення районної ради та вжиті інші заходи щодо їх виконання.На контролі перебувало виконання понад  46  документів, про результати реагування на які надано своєчасні відповіді.

У звітному періоді мною видано 152  розпорядження, з них 41  - з основної діяльності, 111- з кадрових питань.  Відправлено   387 листів:  з них 15  – Президенту України,  Кабінету Міністрів та Верховній Раді України, народним депутатам України, 54 - Черкаській обласній раді та обласній державній адміністрації. З використанням електронного документообігу відправлено  більше 293 кореспонденції.

Пріоритетом в моїй роботі на посаді голови районної ради було оперативне та дієве реагування на звернення жителів району.  Районною радою постійно проводиться робота з розгляду звернень громадян, яка здійснюється за двома форматами: особистий прийом громадян та робота з письмовими  зверненнями,  заявами, скаргами,  відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Згідно із затвердженим графіком визначено дні та години прийому громадян головою районної ради, заступником голови районної ради, хоча прийом фактично ведеться щоденно. Разом з тим мною проведено 10 виїздних прийомів громадян за місцем проживання,  9 - заступником голови районної ради.

У звітному періоді надійшло до районної ради  136 письмових  звернень, на особистому прийомі голови  побувало 60 громадян. У своїх зверненнях громадянами були порушені питання різної тематики. Зокрема, із питань  земельних відносин  надійшло- 65 звернень, транспорту  і зв’язку - 3, соціального захисту- 25, праці і заробітної плати -1, комунального господарства - 10, освіти - 2, охорони здоров’я – 8, щодо  діяльності органів місцевого самоврядування -1.

Всі звернення розглянуті. Більшість зверненнь, вирішення яких належать до компетенції районної ради, вирішено позитивно, порушення термінів їх виконання не допущено.

Як голова районної ради, свою увагу звертаю на те, щоб районна рада та її виконавчий апарат працювали за принципами публічності, прозорості та відкритості, керуючись у своїй діяльності законами України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію» та іншими законодавчими актами. Всі заходи, які проводить районна рада, є відкритими для представників громади та засобів масової інформації. Для цього на всі засідання ради  запрошувались представники засобів масової інформації, міський і сільські голови, керівники відділів, управлінь райдержадміністрації, підприємств, комунальних закладів, громадських організацій району, а також органів прокуратури та поліції. У разі необхідності усі присутні,депутати і запрошені, мали змогу виступати під час обговорення  нагальних питань на пленарних засіданнях, вносити пропозиції.

Основним інструментом для висвітлення діяльності районної ради та забезпечення доступу до публічної інформації є офіційний сайт районної ради, який постійно оновлюється. На ньому  розміщено усі рішення, результати поіменного голосування, яке згідно з законодавством України, стало обов’язковим, і разом з рішеннями, потребує оперативного оприлюднення. Усі проекти рішень, що виносилися на розгляд сесій, попередньо розглядалися на засіданнях депутатських комісій та президії, а також ті, які в процесі підготовки доопрацьовувались,  відповідно внесених пропозицій, розміщувалися на офіційному сайті районної ради для  обговорення.

      Питання діяльності районної ради і мене особисто, як голови ради, регулярно висвітлювалась на сторінках районних газет, сайті районної ради. Виконавчим апаратом районної ради на сторінках газет «Наша Монастирищина» та «Алекс»  в минулому році запроваджено рубрику «Місцевий депутат»  в якій висвітлюється робота депутатського корпусу районної ради з покращення стану матеріально – технічного забезпечення установ освіти, охорони здоров’я, соціального захисту району, зазначаються обсяги витрачених на дані цілі бюджетних коштів, обговорюються питання, які на сьогоднішній день виникають у нашому районі. Разом з тим хочеться, щоб на сторінках районних газет більше з’являлось матеріалів, поданих безпосередньо депутатами районної ради, міської ,сільських рад. Впродовж звітного періоду було підготовлено та розміщено на офіційному сайті  ради в розділі «Новини» 465 публікацій, з них 442 із фотоматеріалами. В розділах «Діяльність», - понад 225 матеріалів. У розділі «Вітання» розміщуються вітання голови районної ради депутатів районної ради та керівників місцевих рад, підприємств, установ, громадян із днем народження.

   За звітний період до районної ради надійшло 19 запитівна інформацію, як на електронну пошту районної ради,так і письмово. Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» на всі запити надано  відповіді. Відмов у прийнятті запитів на отримання публічної інформації не було.

Одним із дієвих інструментів роботи депутатів районної ради, що допомагає належним чином реалізовувати їм свої права та виконувати передбачені законодавством обов’язки, є депутатський запит тадепутатське звернення. Через районну раду депутат має можливість звернутися зі своїм зверненням до  посадових осіб, установ, організацій. Я вдячнийдепутатам, які активно працювали в цьому напрямку. За звітний період районною радою було підтримано 5 депутатських запитів та прийнято  6 звернень до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, народних депутатів України,Черкаської обласної ради та Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України.Вони були направлені за належністю, розглянуті і від більшості суб’єктів отримано відповіді.  Хочу зазначити, що відсоток позитивного реагування на звернення залишається невисоким. Проте, вважаю, нам не потрібно розчаровуватись, а й надалі активно використовувати надані чинним законодавством права, активніше застосовувати таку форму роботи, як депутатський запиті звернення.

Використовувалась у звітному періоді і така форма роботи, як зустріч з виборцями. Майже вусіх громадах було проведено загальні збори громадян, у яких брав участь  особисто сам, а також мій заступник Фариба Майя Миколаївна. Варто відмітити, що загальні збори проходили  за участю депутатів районної ради,обраних у відповідних населених пунктах. Районною радою було визначено орієнтовані звіти депутатів перед своїми виборцями і рекомендовано зробити це на загальних зборах громадян. Зауваження і пропозиції,  висловлені на зборах,  максимально-можливо враховувались у   моїй діяльностіі  в діяльності депутатів районної ради.

Не можна оминути увагою процес децентралізації та об’єднання громад. Ми вивчаємо досвід об’єднаних територіальних громад, аналізуємо всі «за» та «проти», оскільки це дуже відповідальні рішення.  Хочеться, щоб об’єднання громад району дало поштовх економічному розвитку і покращенню рівня життя людей, щоб громади були економічно спроможними і люди відчули переваги такого об’єднання. Потрібно, щоб процес об’єднання територіальних громад  був добровільним і виваженим.

Депутати районної ради берутьактивну участь у громадському житті району і сприяють вирішенню важливих питань територіальних громад та окремих громадян. Сам особисто   разом із заступником брав участь в усіх заходах з нагоди професійних, державних свят, пам’ятних  дат і подій, днів села, та інших, які  відбувалися  в 2017 році .

Наша Монастирищина  дійсно славиться гарними працьовитими людьми,   патріотами та волонтерами. Багато наших земляківзахищали і продовжують захищати цілісність і незалежність нашої держави в зоні проведення АТО. Понад 320 жителів Монастирищенського району є учасниками бойових дій. На превеликий жаль, чотири  наших земляків героїчно загинули при виконанні військового обов’язку в ім’я миру та збереження територіальної цілісності України,а 4 учасникиАТО померли вже після демобілізації.  Вічна їм пам'ять.

Вважаю, що в нас налагоджена тісна співпраця районної ради з громадськими організаціями, які діють в районі. Результатом цьогостало проведення спільних заходів для учасників АТО на День незалежності, День захисника України, День Збройних Сил України. На вшанування  пам’яті  загиблих військовослужбовців в зоні АТО були встановлені меморіальні дошки, облаштовано експозицію  в районному краєзнавчому музеї.

Заслуговує на повагу волонтерська діяльність монастирищан. Так волонтерськими групами району неодноразово доставлялась  гуманітарна допомога нашим воїнам, які проходять службу в зоні АТО.  Долучалися до збору допомоги  і  її доставки пересічні жителі, депутати, голови місцевих рад.  Недаремно на адресу районної ради надходили подяки від командувань військових частин, що виконують бойові завдання в зоні АТО, за моральну і матеріальну підтримку військовослужбовців депутатам районної ради  Драчу Миколі Степановичу, Рикуну Віктору Миколайовичу,  Горі Павлу Юхимовичу, Журавлю Олександру Васильовичу, Смілянцю Петру Степановичу та іншим, селищному , сільським головам –Калашнику Юрію Миколайовичу, Паламарчуку Григорію Сергійовичу, Музиці Роману Степановичу,Тарасюк Тетяні Василівні,Форостяній Євдокії Романівні, Потурнак Тетяні Олександрівні  та жителям їх територіальних громад.

Робота депутата – це не тільки участь у засіданнях постійних комісій, сесіях, семінарах, навчаннях, зустрічах з виборцями, а також і активний здоровий спосіб життя, його пропагування. Тому частина депутатів районної, міської, сільських рад, сільських голів беруть участь у різноманітних спортивних змаганнях. 

У травнімісяцікоманда депутатів району захищала спортивну честь району в Маньківці  у  змаганнях обласної спартакіадисеред  депутатів місцевих рад. Активну участь у спартакіаді  взяли депутати:  районної ради - Плетінка Руслан Андрійович, міської ради- Каплун Олександр Іванович, Залозний Володимир Петрович,   сільських рад- Плиска Дмитро Іванович, Мартиненко Сергій  Миколайович, Горбань Людмила Вікторівна, Хомич Анатолій Миколайович. Разом з тим, секретар Івахнянської сільської ради  Горбань Людмила Вікторівна   виборла перше місце в області у змаганнях з тенісу і разом з депутатом Халаїдівської сільської ради Плискою Дмитром Васильовичем взяли участь у Всеукраїнській спартакіаді серед депутатів місцевих рад у м.Чорноморську в складі команди області.

Важливими в роботі районної ради спільно з райдержадміністрацією були питання управління та утримання об'єктів спільної власності територіальних громад сіл і міста району. В спільній власності знаходяться 69 об’єктів. У сфері управління відділу освіти районної державної адміністрації перебуває  30 об’єктів, центральної районної лікарні – 4,  комунального закладу «Монастирищенський центр ПМСД» - 16, відділу культури районної державної адміністрації – 5, управління  соціального захисту населення райдержадміністрації - 1, виконавчого апарату районної ради – 9 об'єктів.

У звітному періоді районною радою було прийнято 35  рішеньз питань комунальної власності. Вони стосувалися орендних відносин, передачі та списання майна, укладення контрактів з керівниками комунальних закладів, тощо. В 2017році надходження за оренду комунального майна склали 43,996 тис.грн. Продовжувалась робота щодо приведення у відповідність з чинним законодавством установчих документів районних комунальних установ, закладів. Зокрема внесено зміни і затверджено статути  закладів загальноїсередньої освітирайону, ДЮСШ, методкабінету, районного будинку культури, дошкільних закладів міста, КЗ «Монастирищенський центр ПМСД».

В переважній своїй більшості  об’єкти спільної власності потребують ремонту, реконструкції і, що надзвичайно актуально сьогодні, впровадження енергозберігаючих технологій. З метою забезпечення покращення технічного стану цих об’єктів по можливості з бюджету виділялись відповідні фінансові ресурси.Так  у звітному періоді за рахунок коштів, передбачених на утримання виконавчого апарату районної ради, були замінені на енергозберігаючі вікна у великій сесійній залі районної ради та кабінетних приміщеннях.

     Упродовж 2017 року за рішенням депутатського корпусу районної ради на фінансування закладів охорони здоров’я з районного бюджету за рахунок коштів вільного залишку та перевиконання дохідної частини бюджету додатково виділено близько 2млн.843,5тис. грн.Частина даних коштів була спрямована на покращення матеріально-технічного забезпечення приміщень центральної районної лікарні. А саме: на проведення ремонту в інфекційному відділенні лікарні, ремонту водогону, заміни комунікацій у підвальному приміщенні лікарні, заміни димової труби у котельні установи. Інша частина використана на покриття незабезпеченості по заробітній платі працівників, оплату послуг гемодіалізу, придбання спеціального харчування дітям хворим на фенілкетонурію, оплату послуг з водовідведення, придбання автомобіля та медичного обладнання. 

         З 1 липня 2017 року з метою забезпечення надання невідкладної допомоги населенню, покращення доступності і якості первинної медичної допомоги населенню територіальних громад району за рішенням районної ради розпочав свою роботу комунальний заклад «Монастирищенський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», який був створений на базі центральної районної лікарні. До його складу ввійшли 9 медичних амбулаторій та 27 фельдшерських пунктів. Значну допомогу у роботі новоствореного закладу  надають місцеві ради, спонсори та депутати районної ради.З районного бюджету на потреби закладу у минулому році додатково  виділено 453,1 тис. грн.,які були  використані на придбання медичного обладнання, туберкуліну, оргтехніки. Для потреб комунального закладу за рішенням районної ради районною лікарнею переданий автомобіль. 

     Питання медичної галузі та покращення якості медичного обслуговування населення району і надалі перебуватимуть з зоні особливої уваги депутатського корпусу районної ради,  адже від належногофункціонування закладів охорони здоров’я району залежить здоров’я, а часто і життя наших громадян. Ми маємо продовжити покращення матеріально-технічної бази  медичної галузі, створювати умови для включення медичних закладіврайону  до електронної системи охорони здоров’я та залучення кваліфікованих спеціалістів,  встановити контроль за якістю надання медичних послуг населенню нашого району. Необхідно забезпечити укладання медичними закладами договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, допомогти жителям району вибрати лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Шукати можливості розширення кадрового потенціалу медичних працівників  та  надання житла молодим спеціалістам.

        Не можна обійти стороною реформування освітньої галузі. Адже діти, які підуть в перший клас уже в цьому році, мають навчатися відповідно до нових вимог нового Закону України «Про освіту» з відповідною підготовкою фахівців та створення матеріальної бази. Основний тягар щодо фінансування освітньої реформи бере на себе держава, але без рішень органів місцевого самоврядування провести реформу освітянської галузі буде неможливо. А це вимагає підвищеної уваги органів місцевого самоврядування та виконавчої влади. Надіюся, що в проведенні реформ належну участь візьмуть і суб’єкти господарської діяльності. 

       У звітному періоді для належного функціонування закладів загальної середньої освіти району  придбані і встановлені  опалювальні котли у  Шабастівський ЗЗСО І-ІІІ ст. – 2 шт., Халаїдівський ЗЗСО І-ІІІ ст.- 2 шт., Леськівський  ЗЗСО І-ІІІ ст. – 1 шт., Цибулівський  ЗЗСО І-ІІІ ст. – 1 шт.,  Летичівський ЗЗСО І-ІІ ст. З метою забезпечення  енергозбереження шкільних приміщень встановлено 234 енергозберігаючих вікон та 19 дверей.  

               Разом з тим проведено реконструкцію котельні Халаїдівського ЗЗСО І-ІІІ ст. встановлено вузол обліку газу в Княже-Криницькому ЗЗСО І-ІІІ ст., Монастирищенському ЗЗСО І-ІІІ ст. №2, проведено поточний ремонт санвузлів в ЗССО І-ІІІ ст. школа-інтернат «Обдарованість», ремонт системи водопостачання і водовідведення в опорному закладі ЗЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа   І-ІІІ ст.  №5», придбані насоси  до опалювальних котлів Коритнянського  ЗЗСО І-ІІІ ст., Монастирищенського  ЗЗСО І-ІІІ ст. №2, Цибулівського ЗЗСО І-ІІІ ст., відремонтовано спортивну залу в Халаїдівському   ЗЗСО І-ІІІ ст.

        У кінці минулого року  до районної комунальної власності були прийняті дитячі садки міста. Дане рішення депутатами районної ради приймалося з метою забезпечення належного функціонування даних дошкільних закладів. І  це значно  збільшило фінансове  навантаження на районний бюджет, але коли мова йде про дітей, ми маємо зробити все можливе, аби вони почували себе добре завдяки нашій турботі. Тому районною радою будуть вживатися всі можливі заходи для забезпечення  належного утримання дітей у даних дошкільних закладах.

         Як результат спільної роботи у кінці року завершено першу чергу ремонтних робіт з реконструкції приміщення районного Центру культури і дозвілля. Наступним етапом має стати ремонт глядацької зали.

        В зоні моєї особливої уваги, як голови районної ради та депутатського корпусу в цілому перебуває соціальний заклад територіальний центр  соціального обслуговування (надання соціальних послуг), у стаціонарному відділенні якого знаходиться на сьогоднішній день 30 підопічних. У звітному періоді у приміщенні відділення обладнано  два санітарних вузли (замінено вікна та двері на енергозберігаючі, покладено на стіни та підлогу плитку, нову сантехніку з допоміжними пристроями, замінено систему водопостачання та водовідведення, проведено ремонт прального цеху).

            Важливою ланкою роботи районної ради є забезпечення контролю і сприяння ефективній діяльності госпрозрахункових комунальних підприємств: комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства та комунального виробничо-поліграфічного підприємства «МРІЯ» Монастирищенської районної ради.

            У звітному періоді районною радою щоквартально  погоджувалися ціни на лісоматеріали та послуги, які надавалися лісогосподарським підприємством, продовжено контракт з директором підприємства Косянчуком Анатолієм Васильовичем. Чисельність працюючих  на підприємстві становить 28 осіб. За минулий рік підприємством реалізовано лісогосподарської продукції на суму 3 млн.083,6 тис.грн.,  виконано робіт і послуг  на 617,7 тис.грн., сплачено до бюджетів всіх рівнів 1 млн.483,9 тис.грн., отримано прибуток за результатами роботи за рік.   Разом з тим, впродовж року за рішенням районної ради підприємством безкоштовно виділялися дрова і пиломатеріали для потреб учасників АТО, призваних по мобілізації, комунальних закладів та місцевих рад району. На дані цілі підприємством реалізовано продукції на суму 125,9 тис.грн.

            Комунальним виробничо-поліграфічним підприємством «МРІЯ» у 2017 році виконано робіт і послуг на суму 436,8 тис.грн., сплачено до бюджетів всіх рівнів 86,3 тис.грн. На підприємстві працює 4 особи. Директором  підприємства  у квітні 2017 року був призначений Ціпура Максим Юрійович. За сприяння районної ради для потреб підприємства придбаний широкоформатний принтер CanonPROGRAF для кольорового друку поліграфічної продукції.За результатами роботи за рік підприємством отриманий прибуток .

Вважаю, що одним із важливих чинників для досягнення плідних результатів у роботі має бути співпраця всіх гілок влади, залучення для вирішення нагальних питань району коштів з бюджетів різних рівнів.  Так завдяки  тісній співпраці з народним депутатом України Яценком А.В.  проведені роботи з реконструкції центральної площі  міста, побудовано громадську вбиральню біля приміщення районного будинку культури і на дані заходи з державного бюджету виділено 10,5 млн.грн., а на виготовлення проектно-кошторисної документації на дані об’єкти з районного бюджету - кошти в сумі 99,4 тис.грн. Завдяки співфінансуванню коштів з обласного (50%)  та районного (50%)    бюджетів у 2017 році закуплено 1 лінгафонний  і 3  предметні кабінети для Монастирищенського закладу загальної середньої освіти  «Ліцей «Ерудит». На умовах співфінансування з фондом регіонального розвитку побудовані водогони в селах Шабастівка (кошти фонду склали 1219,4 тис.грн.), Леськове (кошти фонду склали 385,472 тис.грн.), Матвіїха (кошти фонду склали 554,97 тис.грн.). При цьому проекти фінансувалися на умовах 50 відсотків - кошти фонду, 50 відсотків –кошти місцевого бюджету.

У звітному періоді значна увага приділялась питанням виконання районних програм.  На сьогоднішній день у районі  діє 49  районних програм,  Районною радою було підтримано практично всі пропозиції райдержадміністрації  щодо  їх фінансування.

Так на сесії  районної ради депутати поновили  районну програму, яка дає можливість забезпечити 1 825 учнів у навчальних закладах безкоштовним гарячим харчуванням ,  з них 1198 осіб – учні 1-4 класів; 45- дітей – сиріт; 382 – дітей із малозабезпечених сімей,  62 –дітей-інвалідів,  137- дітей , батьки яких демобілізовані з зони АТО або перебувають в районах проведення АТО,  1 дитина внутрішньо переміщених осіб зі східних областей України. Впродовж 2017 року на виконання даної програми використано 953,7 тис.грн.коштів районного бюджету. На останній сесії районної ради внесені зміни до даної програми, завдяки яким передбачена оплата половини вартості харчування дітей у дитячх садках міста «Усмішка» та «Золота рибка» і 60 відсотків вартості харчування дітей у дитячому садку «Колобок», а також звільнено від плати за харчування дітей пільгових категорій.

В останні роки спостерігається тенденція щодо руйнування доріг на території  району і проблеми з їх ремонтом. Надіюсь, що прийнята з даного питання районна  програма сприятиме покращенню стану доріг, а ми спільно з районною державною адміністрацією, депутатами обласної ради докладатимемо подальших зусиль по залученню коштів вищих бюджетів на дані цілі, а разом з головами територіальних громад району закумулюємо на ремонт доріг кошти місцевих бюджетів.

Починаючи з 2016 року видатки у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відшкодування наданих пільг окремим категоріям громадян на послуги зв’язку, компенсації за пільговий проїзд, відповідно до діючого законодавства України, не передбачені. Незважаючи на обмеженість коштів у місцевих бюджетах  вдалося спільно з усіма органами місцевого самоврядування району розв’язати ситуацію щодо пільгового перевезення. На згадані цілі було виділено з районного бюджету- 1 млн.574,1 тис.грн.

Впродовж  2017 року  з районного та місцевих  бюджетів  виділені кошти на виконання районних програм: забезпечення техногенної та пожежної безпеки на території району, вжиття заходів щодо ліквідації наслідків можливих надзвичайних ситуацій та подій на 2016 – 2020 роки – 288 тис. грн.,  «Призовна дільниця» -  21,6  тис. грн., оздоровлення та відпочинку дітей  району - 578,4 тис.грн., підтримки військовослужбовців та членів їх сімей – 20 тис.грн., висвітлення діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування – 103,7 тис.грн., розвитку футболу в районі - 100 тис.грн., удосконалення роботи органів виконавчої влади – 91, 6 тис.грн., районну комплексну програму «Турбота» - 292 тис.грн. та інші.

Показник роботи районної ради - це показник  не особисто голови райради та працівників апарату, які виконують технічну роботу та надають  правову і організаційну допомогу. Це перш за все звіт нашої спільної депутатської діяльності та кожного депутата зокрема, нашої ініціативи, наших досягнень на виборчих округах, нашої участі в сесіях і комісіях, участі в культурно-масових заходах і саме головне наших практичних справ, а не популістичних заяв та ініціатив,не підкріплених конкретними діями. У нинішній час не просто виконувати обов’язки депутата. Вважаю, що депутатський корпус районної ради сповнений бажанням працювати і допомагати людям.

Нам випала доля працювати у нелегкий період здійснення реформ, децентралізації влади та утвердження правової, демократичної держави, пріоритетом для якої мають стати інтереси громадян.Сподіваюсь,що із нинішніх складних випробувань ми вийдемо ще більш згуртованими, мудрими,  готовими надавати допомогу один одному. Завдяки злагодженій роботі представницької і виконавчої гілок влади, тісному співробітництву з територіальними громадами ми зможемо не лише вирішувати чимало непростих питань у житті району, а й реалізовувати багато перспективних планів та задумів. Вважаю, що шлях децентралізації, на який ми стали та яким йдемо, дозволить місцевим громадам самостійно вирішувати свої проблеми на місцевому рівні, ефективно та раціонально використовувати кошти, бути фінансово самостійними та незалежними.

Ще раз дякую всім за підтримку, за розуміння та конструктивні поради та справедливу критику. Закликаю всіх і надалі працювати з повною віддачею сил на благо територіальних громад району і бажаю, щоб діяльність кожного зміцнювала впевненість людей у нашій відданості, відповідальності за стан справ у Монастирищенському районі.

Районна рада і я особисто завжди відкриті для спілкування, дискусій, об’єктивних зауважень і ділових пропозицій. Ми готові співпрацювати з органами державної виконавчої влади, неурядовими і громадськими організаціями та бізнесом на засадах партнерства, відкритості та вироблення взаємоузгоджених позицій і рішень

Попереду нас чекає чимало роботи. Ми розуміємо всю відповідальність перед громадою за кожне наше рішення, кожний наш практичний крок. Виконуючи власні повноваження та представляючи спільні інтереси територіальних громад, разом з виконавчою гілкою влади необхідно зосередити зусилля над вирішенням питань, що залишаються проблемними.

Хочу зазначити, що головними пріоритетами у діяльності районної ради у наступному періоді мають бути:

- підтримка сільських громад з вирішення питань соціального та економічного розвитку в умовах реформування місцевого самоврядування і децентралізації влади;

-       затвердження та реалізація районних програм направлених на подальший соціально-економічний і культурний розвиток району, забезпечення виконання районного бюджету;

-       ефективне управління об’єктами районної комунальної власності;

-       виготовлення свідоцтв на право власності на будівлі та споруди об’єктів спільної власності територіальних громад району та актів на постійне користування земельними ділянками, на яких розміщені об’єкти комунальної власності;

-       продовження заходів по залученню інвестиційу район;

-       впровадження реформ в освітянській та медичній галузях.               

Вдячний  всім за співпрацю та взаєморозуміння, активну участь в роботі постійних комісій, президії та сесії районної ради, а також працівникам засобів масової інформації, які постійно висвітлювали роботу районної ради, депутатів, органів місцевого самоврядування.

Впевнений, що районна рада була і залишиться відкритою для спілкування, дискусій, об’єктивних зауважень та ділових пропозицій.

 Всім жителям Монастирищини бажаю мирного неба, міцного здоров’я, щастя, родинного затишку та віри у щасливе майбутнє нашої з вами України.

 

 

 

Повернутись