Пілотні проекти щодо спрощення доступу громадян до адміністративних послуг

 

   «Видача свідоцтв про народження безпосередньо у закладах охорони здоров’я та подання документів для реєстрації місця проживання новонародженої дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану».

    Пілотні проекти щодо спрощення доступу громадян до адміністративних послуг запропонувало Міністерство юстиції України.
    Міністерством юстиції було запроваджено багато реформ та нових сервісів, але до компетенції відділів державної реєстрації актів цивільного стану відносяться такі сервіси:

шлюб за добу;

— он-лайн будинок юстиції;

— надання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет;

— видача свідоцтв про народження безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи;

— видача довідок про місця проживання новонародженої дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження.

   Детальніше роз’яснимо про такі нові сервіси як «Видача свідоцтв про народження безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи» та «Видача довідок про місця проживання новонародженої дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження».

   Суть пілотного проекту щодо видачі свідоцтв про народження дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я.
   Згідно наказу Міністерства юстиції України від 26.08.2015 № 1593/5 «Деякі питання організації роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану, пов’язаною з державною реєстрацією народження дитини (зі змінами) у пологових будинках, інших медичних закладах, де приймаються пологи, впроваджено новий сервіс реєстрації народження дитини.

  Суть пілотного проекту полягає у можливості отримання свідоцтва про народження дитини ще до виписки з пологового будинку. Це є можливим завдяки роботі у пологовому будинку співробітника відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який здійснює прийом документів та видає свідоцтва.
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 23.02.2016 № 519/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 26 серпня 2015 року № 1593/5» новий сервіс, який передбачає прийняття працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини, та видачу свідоцтва про народження дитини безпосередньо у пологових будинках запроваджено у Монастирищенському районному відділі державної реєстрації актів цивільного стану головного територіального управління юстиції у Черкаській області. Тобто, з березня 2016 року наш відділ приймає участь у цьому пілотному проекті.
Так, за І півріччя 2017 року було вручено 75 свідоцтв про народження безпосередньо у пологовому відділенні Монастирищенської ЦРЛ.
Документи, які є підставою для державної реєстрації народження:
— медичне свідоцтво про народження ;

— паспорт або паспортний документ, що посвідчують особи батьків (або одного з них). Якщо документ, що посвідчує особу одного з батьків, з поважних причин не може бути пред’явлений, то орган державної реєстрації актів цивільного стану не вправі відмовити в державній реєстрації народження дитини. Відомості про другого з батька у цьому разі зазначаються на підставі свідоцтва про шлюб;

— паспорт або паспортний документ, що посвідчує особу заявника, у разі якщо державна реєстрація народження проводиться не батьками, а іншою особою;

— документ, який є підставою для внесення відомостей про батька дитини (свідоцтво про шлюб, спільна заява матері та батька дитини, заява матері).

  Також, пам’ятайте, що державна реєстрація народження дитини проводиться не пізніше одного місяця від дня народження дитини.

  Суть сервісу щодо реєстрації місця проживання новонародженої дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану

  Згідно п.8 Правил реєстрації місця проживання, за бажанням батьків чи одного з них або інших законних представників документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, крім органів реєстрації, у тому числі центрів надання адміністративних послуг, можуть бути подані й до відділів державної реєстрації актів цивільного стану або працівників відділів державної реєстрації актів цивільного стану, які проводять державну реєстрацію народження дітей безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи, під час проведення державної реєстрації народження дитини.

  Батьки, або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

   У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами, місце проживання дитини реєструється за місцем проживання одного з батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
   Документи, які необхідно подати для реєстрації місця проживання новонародженої дитини до відділів державної реєстрації актів цивільного стану:

— письмову заяву про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини;

— паспорти батьків;

— квитанцію про сплату адміністративного збору (реквізити рахунків, на які сплачується збір можна отримати у відповідному відділі державної реєстрації актів цивільного стану);

— у разі подання документів для реєстрації місця проживання дітей одинокими матерями — копію витягу про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до ч.1 ст.135 СКУ.

  У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів додатково необхідно ще подати:

— документ, що посвідчує особу представника;

— документ, що підтверджує повноваження особи, як представника.

Порядок отримання довідки про місце проживання новонародженого

   Варіантів отримання відповідної довідки три:

— за бажанням громадян, оформлену відповідним органом реєстрації місця проживання, вказану довідку, можна отримати безпосередньо у відділі державної реєстрації актів цивільного стану;

— за бажанням громадян, ця довідка може бути отримана безпосередньо у відповідному органі реєстрації місця проживання, центрі надання адміністративних послуг;

— або ж, довідка про реєстрацію місця проживання, може бути надіслана громадянину особисто органом реєстрації місця проживання рекомендованим листом поштою.

   Який саме варіант отримання довідки до вподоби громадянам – так і потрібно обов’язково вказати при заповненні заяви про реєстрацію місця проживання.

  Також, хочеться звернути увагу, що цей сервіс набуває популярності серед населення. Так, за І півріччя 2017 року через Монастирищенський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану було прийнято 4 заяви на видачу довідки про реєстрацію місця проживання новонародженого.

  Наприкінці хочеться ще раз звернутися до батьків – запрошуємо Вас скористатися можливістю отримати свідоцтво про народження та подати заяву про реєстрацію місця проживання новонародженої дитини безпосередньо в закладі охорони здоров’я, де приймаються пологи, або у відділах державної реєстрації актів цивільного стану нашої області. Заощаджуйте свій час та використовуйте його на своїх малюків.

Інформація надана за даними

Монастирищенського районного відділу ДРАЦС ГТУЮ у Черкаській області

 

Повернутись